måndag 7 juni 2010

Mona Sahlin

Undrar bara när svenska folket skall vakna och reagera på den kampanj som förs mot Mona Sahlin. Naturligtvis av den borgerliga alliansen men också av madierna i allmänhet. Är Sverige verkligen inte redo för en kvinnlig stadsminister??? Är det att Mona är kvinna som skrämmer? Självklart att Fredde och kompani använder gammalt skit i sin förtalskampanj men att tidningar och andra helt onyanserat hänger på är för mig en gåta.
Nej nu är det dax för alla oss som faktiskt vill se ett jämlikare samhälle att stå upp för Mona. Kvinnor - upp på barikaderna till ert eget försvar. Om inte ni tror på jämlikhet vem tror ni då skall föra kampen. Vi är trotts allt en hel del män som också ställer upp.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Carl-Åke! Det är dags för en kvinna på statsministerposten och en S-märkt. Jag är övertygad om att Mona kommer att göra ett mycket gott jobb.//ulla-karin danielsson

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat mycket på varför många tycker att det är OK och till och med rätt att "kasta skit" på Mona. Jag känner alltid ett visst mått av obehag när jag säger att jag tycker Mona är en bra politiker. För det mesta får jag en kommentar, tex "men hon har ju gjort bort sig inom politiken när hon fifflade" eller "hon har en förmåga att säga fel saker vid fel tillfälle" osv. Jag tycker att man alltid förstår vad Mona säger och vill med sitt budskap. Att hon är en klok människa och en bra representant för den socialdemokratiska politiken hamnar i skuggan av..., ...ja av vad egentligen? Att hon är kvinna och gjort några små misstag som står sig slätt i jämförelse med vad många andra lyckats göra i sina politiska karriärer? Inte kan det väl vara så att hon blir mer granskad, mätt och vägd som politiker för att hon är kvinna? Inte kan det väl vara så att vi kvinnor lyssnar och rättar oss efter männen när de kritiserar Mona? Jo, tyvärr tror jag att det är på det viset. Ditt inlägg ger mig råg i ryggen och hädanefter kommer jag likt Pippi att hävda mina åsikter, i detta fall att Mona Sahlin är en alldeles utmärkt politiker och representant för det kvinnliga släktet. Argument för det saknas inte//lillasyster

    SvaraRadera