torsdag 8 april 2010

Varumärken

Läser i SKL:s Dagens Samhälle , ett inlägg från Ulf D. Han skriver om varumärken och möjligheten (eller inte) för en kommun att ta tillfället i akt och sälja sig.
Tyvärr måste jag hälla med Ulf om på vilket dåligt sätt Nyköping använt sig av Anna Bergendahl som varumärkesförsäljare. Visserligen kom det sent om sider upp en textrad med "Nyköping gratulerar ANNA" på infotavlorna vid E4 men det kanske stod på fler ställen i vårt land. Ingen bild av Anna och inte klart uttryckt att hon faktiskt kommer här ifrån.
Det är ju så populärt att hissa och dissa i dessa tider. Jag hisser Ulf för hans framsynthet och dissar kommunen för dess brist på frantasi och framåtanda

1 kommentar:

  1. Malin Hagerström8 april 2010 kl. 21:09

    Finns mycket mer att önska av kommunens reklamavdelning. Flög från skavsta i helgen och kan bara konstatera att man får väligt lite för fem miljoner kronor.

    SvaraRadera